هنر و دانش

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵ ب.ظ

چگونه لامپ LED مناسب بخریم؟

همه ما چراغهای کوچک روی دستگاههای صوتی تصویری را دیده ایم. این چراغها تا همین چندسال پیش بیشتر به عنوان چراغهای نشانگر روی وسایل مختلف استفاده میشد. اما امروز به سرعت جای سایر منابع نوری را میگیرند. دلیل این امر این است که لامپهای ال ای دی بسیار کم مصرف و با دوام هستند و نسبت به لامپهای رشته ای و کم مصرف گرمای بسیار کمتری تولید کرده و همچنین اشعه ماوراء بنفش که سرطانزا است تولید نمیکنند و در کل. هم از لحاظ اقتصادی و هم زیست محیطی بهتر از لامپهای قدیمی میباشند.
اما برای مصارف مختلف انواع متفاوتی از این لامپها تولید شده اند که برای خرید باید به این موضوع دقت کرد. در ادامه یک روش جالب برای خرید لامپی با نوردهی مناسب بخوانید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۰۵
چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۰۳ ق.ظ

حفاظت چشم در برابر نور تلفن همراه


تقریباً همه آگاهند که در تاریکی شب مردمک چشم بسیار گشاد میشود و در نتیجه چشم انسان را به تشخیص نورهای بسیار ضعیف قادر میسازد بطوریکه کمتر از یک دقیقه بعد از قرار گرفتن در تاریکی متوجه میشوید که چشمان شما مجدداً قادر به دیدن اشیا و یا حداقل سایه ای از آنها خواهد بود. این پدیده سبب میشود که چشمها در برابر نورهای نقطه ای بخصوص از فاصله نزدیک آسیب پذیر شوند. چون در حالت گشودگی کامل مردمک، اینگونه نورها  بطور کامل جذب چشم میشوند میتوانند مانند نور یک پروژکتور قوی به شبکیه چشم صدمه وارد کنند که سبب کاهش دید خواهد شد و شما را مجبور به استفاده از عینک خواهد کرد.

بساری از ما عادت کرده ایم که در تاریکی شب از تلفن همراه استفاده کنیم. همه تلفنهای همراه میتوان نور صفحه را کاهش داد ولی بیشتر آنها حتی در کم نورترین حالت در تاریکی شب باز هم چشم را أزار میدهد.

بهتر است در تاریکی از خیره کار کردن با تلفن همراه بپرهیزید. اما اگر مجبور به استفاده طولانی مدت از آن هستید میتوانید نرم افزارهای تاریک کننده یا darker را بکار بگیرید که تا حد زیادی از چشم شما محافظت میکند.

یکی از بهترین نرم افزارهای تاریک کننده. برای اندروید Darker Pro میباشد که بسیار ساده و در عین حال پیشرفته است و تنها با یک کلیک عمل میکند. در ضمن میتوان روشنایی آنرا از صفر تا 100 درصد تغییر داد. همچنین نرم افزار داری فیلتر رنگ میباشد و چنانچه رنگ صفحه نمایش آزاردهنده باشد میتوان رنگ را تشدید یا تعدیل نمود.

این نرم افزار رایگان بوده و میتوانید آنرا لینک زیر دریافت کنید.


دریافت

حجم: 118 کیلوبایت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۰۳
دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۱۲ ب.ظ

برگ سبز 168 (ایرج)


دوستان عزیز یکی از شاهکارهای آواز استاد حسین خواجه امیری (ایرج) از سری برنامه های رادیویی گلها رو براتون میذارم که در مایه همایون شوشتری اجرا شده و الحق صدای استاد در این کارش فوق العاده زیباست و میتونه برای صداسازی دوستان جوانی که کار آواز رو دنبال میکنند سرمشق قرار بگیره. چون متأسفانه تنوع صدا در موسیقی اصیل داره از بین میره.
نوازندگان جلیل شهناز(تار) و حبیب الله بدیعی (ویولن)



دریافت
حجم: 24.7 مگابایت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۱۲
شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۳۷ ق.ظ

برگ سبز 78 (گلپا)

دوستانی که به موسیقی سنتی قدیمی علاقه دارند آوازی باصدای ملکوتی استاد "علی اکبر گلپایگانی" معروف به "گلپا" براتون میذارم امیدوارم خوشتون بیاد. از مجموعه رادیویی قدیم ایران با عنوان "برگ سبز" برنامه شماره 78

نوازندگان فرهنگ شریف(تار) و پرویز یاحقی(ویولن) شعر از کلیم کاشانی  

آهنگ؛ شوشتری

دریافت
حجم: 12.2 مگابایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۳۷
جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۱۲ ب.ظ

معمای 3 ظرف آب

سه ظرف 10 لیتری و 5 لیتری و 2 لیتری داریم که میخواهیم هرسه را با آب پر کنیم. ظرف یک لیتری مقداری آب دارد و 2 لیتر آن خالی است ولی دوظرف دیگر کاملاً خالی هستند. ظرفها طوری هستند که  نمیتوان هر سه را باهم حمل کرد ولی دو ظرف را میتوانید حمل کنید. ظرف دیگری هم موجود نیست. شیر آب هم کمی دور است.

چگونه میتوان هر سه ظرف را فقط با یکبار رفتن و برگشت با آب پر نمود؟

پاسخ در ادامه مطلب
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۱۲
چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۰۰ ب.ظ

ترفند بالانس کردن چرخ اتومبیل

شاید شما جزو افرادی هستید که دائماً از لرزش فرمان خودروی خود شاکی هستید و مجبورید بالانس چرخ بزنید به این مطلب توجه کنید.
با هربار پنچرگیری و یا باد کردن لاستیک یا تعمیر جلوبندی و حتی افتادن در دست انداز ممکن است بالانس چرخ به هم بخورد. ترفند ساده ای وجود دارد که شما را از شر پرداخت هزینه اضافی برای بالانس چرخ خلاص میکند.
اگر اکنون چرخها را بالانس نموده اید یک کار ساده میتواند مدتها چرخ شما را بالانس نگهدارد. کافی است هربار که چرخ را باز میکنید دقیقاً به همان جای اول برگردانید یعنی هر سوراخ رینگ به همان پیچی که قبلاً بوده وصل شود. برای اینکه فراموش نکنید کدام پیچ روی کدام سوراخ رینگ بوده کافیست روی پیچ و کنار همان پیچ روی رینگ را قبل از باز کردن رنگ بزنید.
اگر بالانس چرخ شما به هم خورده و لرزش فرمان در یک سرعت خاص آزاردهنده شده ، کافی است چرخهای جلو را باز کرده و  ۱۸۰ درجه نسبت به دیسک بچرخانیدـ یا اگر سرب روی رینگ هست آنرا جدا کرده و به طرف مقابل وصل کنید.
قبل از بازکردن چرخ باید سنگریزه‌هایی که لای آج لاستیک فرو رفته‌اند را خارج نمایید.
درصورتی‌که نمیدانید کدام چرخ از بالانس خارج شده ابتدا با چرخ سمت راننده شروع کنید. اگر مشکل برطرف نشد چرخ سمت راننده را بجای اول برگردانید و همان کار را با چرخ سمت شاگرد تکرار کنید. اگر باز هم مشکل برطرف نشد حتماً اشکال از جلوبندی خودرو شما میباشد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۰۰