هنر و دانش

طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۰۳ ق.ظ

حفاظت چشم در برابر نور تلفن همراه


تقریباً همه آگاهند که در تاریکی شب مردمک چشم بسیار گشاد میشود و در نتیجه چشم انسان را به تشخیص نورهای بسیار ضعیف قادر میسازد بطوریکه کمتر از یک دقیقه بعد از قرار گرفتن در تاریکی متوجه میشوید که چشمان شما مجدداً قادر به دیدن اشیا و یا حداقل سایه ای از آنها خواهد بود. این پدیده سبب میشود که چشمها در برابر نورهای نقطه ای بخصوص از فاصله نزدیک آسیب پذیر شوند. چون در حالت گشودگی کامل مردمک، اینگونه نورها  بطور کامل جذب چشم میشوند میتوانند مانند نور یک پروژکتور قوی به شبکیه چشم صدمه وارد کنند که سبب کاهش دید خواهد شد و شما را مجبور به استفاده از عینک خواهد کرد.

بساری از ما عادت کرده ایم که در تاریکی شب از تلفن همراه استفاده کنیم. همه تلفنهای همراه میتوان نور صفحه را کاهش داد ولی بیشتر آنها حتی در کم نورترین حالت در تاریکی شب باز هم چشم را أزار میدهد.

بهتر است در تاریکی از خیره کار کردن با تلفن همراه بپرهیزید. اما اگر مجبور به استفاده طولانی مدت از آن هستید میتوانید نرم افزارهای تاریک کننده یا darker را بکار بگیرید که تا حد زیادی از چشم شما محافظت میکند.

یکی از بهترین نرم افزارهای تاریک کننده. برای اندروید Darker Pro میباشد که بسیار ساده و در عین حال پیشرفته است و تنها با یک کلیک عمل میکند. در ضمن میتوان روشنایی آنرا از صفر تا 100 درصد تغییر داد. همچنین نرم افزار داری فیلتر رنگ میباشد و چنانچه رنگ صفحه نمایش آزاردهنده باشد میتوان رنگ را تشدید یا تعدیل نمود.

این نرم افزار رایگان بوده و میتوانید آنرا لینک زیر دریافت کنید.


دریافت

حجم: 118 کیلوبایت
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی