هنر و دانش

طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵ ب.ظ

چگونه لامپ LED مناسب بخریم؟

همه ما چراغهای کوچک روی دستگاههای صوتی تصویری را دیده ایم. این چراغها تا همین چندسال پیش بیشتر به عنوان چراغهای نشانگر روی وسایل مختلف استفاده میشد. اما امروز به سرعت جای سایر منابع نوری را میگیرند. دلیل این امر این است که لامپهای ال ای دی بسیار کم مصرف و با دوام هستند و نسبت به لامپهای رشته ای و کم مصرف گرمای بسیار کمتری تولید کرده و همچنین اشعه ماوراء بنفش که سرطانزا است تولید نمیکنند و در کل. هم از لحاظ اقتصادی و هم زیست محیطی بهتر از لامپهای قدیمی میباشند.
اما برای مصارف مختلف انواع متفاوتی از این لامپها تولید شده اند که برای خرید باید به این موضوع دقت کرد. در ادامه یک روش جالب برای خرید لامپی با نوردهی مناسب بخوانید.
وقتی شما برای خرید لامپ به فروشگاه میروید اغلب اوقات فروشنده ها اطلاعات زیادی راجع به لامپهای ال ای دی ندارند و نمیدانند شما چه مقدار روشنایی نیاز دارید و از طرفی مایلند کالای خود را به سرعت به فروش برسانند. از طرفی حتی اگر لامپ را در فروشگاه امتحان کنید احتمال خطای چشم بالا بوده و نمیتوان با اطمینان لامپ مناسب انتخاب نمود. در چنین شرایطی یک راه حل ساده وجود دارد.
امروزه تلفنهای همراه هوشمند قابلیتهای بسیاری دارند که یکی از آنها تشخیص میزان نور محیط است.
همه تلفنهای اندرویدی و آی او اس و ویندوز فون به سنسور سنجش نور مجهز هستند. این سنسور میتواند کمک کند شما لامپ مناسب را به سادگی تشخیص دهید. فقط کافی است یکی از نرم افزارهای سنجش نور را روی گوشی خود نصب کنید.
پیشنهاد بنده نرم افزار light merer است که استفاده از آن بسیار ساده میباشد.
کافی است نرم افزار را در فروشگاه اجرا کرده و از فروشنده بخواهید یک نمونه از لامپ را به منبع برق وصل کند. آنگاه در فاصله 3 متری از آن بایستید و سنسور نورسنج گوشی را که در کنار دوربین جلو قرار دارد مستقیم به سمت لامپ مورد نظر بگیرید. تصوری از نرم افزار را در زیر میبینید.



در تصویر بالا عقربه قرمز رنگ متحرک است و عقربه آبی که ثابت هستند حداقل و حداکثر نور محیط را نشان میدهند. اگر برای مصرف خانگی لامپ بخرید عقربه قرمز باید حداقل روی عدد 102 قرار گیرد. و بهتر است بیشتر نشود چون شبها مردمک چشم گشاد میشود و نور بیش از حد مانع استراحت چشم میشود.
در تصویر عقربه آبی حداکثر نور را بین 104 و 105 نشان داده که ای مقدار برابر شدت نور مستقیم آفتاب است.
برای دانلود نرم افزار از لینک زیر استفاده نمایید.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.keuwl.lightmeter
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی