هنر و دانش

طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۱۲ ب.ظ

ابزاری برای استخراج آب از رطوبت هوا

یک شرکت اتریشی بنام فونتوس (fontus) محصولی شگفت انگیز در دست تولید دارد که مشکل کمبود آب را در بسیاری مناطق حل خواهد کرد.
این محصول یک بطری است که با فناوری خاصی که در أن بکار رفته می تواند آب را از رطوبت هوا استخراج نموده و درصورت پاک بودن هوا ، آب آشامیدنی به شما تحویل می دهد. هرقدر هوا پاکتر باشد آب نیز سالمتر خواهد بود.
طرز کار این بطری بدین صورت است که وقتی جریان هوا به داخل آن نفوذ میکند رشته هایی مانند برس مسواک در مسیر هوا قرار دارد که از مواد هیدرو فونیک (آب گریز) ساخته شده اند آب موجود در رطوبت هوا را ربوده و روی سطح خود نگه می دارند تا اینکه به شکل قطرات آب درآمده و بزرگ و بزرگتر میشوند و در نهایت وزن این قطرات آنها را از رشته ها جدا کرده و به داخل بطری می افتند.  فیلتری هم در درب بطری تعبیه شده تا مانع از ورود گرد و غبار و حشرات شود. کریستف رتزار طراح این بطری اذعان داشته که در آینده فیلتر کربنی برای آن نصب خواهد کرد که کیفیت آب تولید شده در مناطقی که هوای آن آلوده است نیز برای آشامیدن مناسب باشد.
بنابراین وقتی که شما برای تفریح به منطقه ای میروید که از وجود آب أشامیدنی در آنجا اطمینان ندارید دیگر نیازی نیست به جستجوی آب آشامیدنی بروید. این بطری در هر ساعت نیم لیتر آب تولید می کند. البته این ابزار، در شرایط دما و رطوبت مختلف بازده متفاوتی دارد. بهترین بازده این بطری در دمای 30 تا 40 درجه سانتیگراد و رطوبت 80 تا 90 درصد است.
یک موتور کوچک وظیفه مکیدن هوا به داخل این بطری را بر عهده دارد و یک صفحه خورشیدی هم برای شارژ باطری آن در نظر گرفته شده است. کریستف رتزار تلاش دارد تا قیمت این وسیله را زیر 100 دلار نگه دارد.
شاید در آینده نزدیک بتوانیم در مناطق جنوب کشور که بسیار شرجی هستند آب را بسادگی از هوا استخراج کرد و مشکل کمبود آب را در کشور از بین ببریم. منابع بی پایانی از آب در مناطقی مانند هرمزگان و خوزستان و سیستان و جزایر خلیج فارس در هوای این مناطق موجود است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی