هنر و دانش

طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰ ب.ظ

کشف انسان جدید

خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری از کشف اسکلت‌هایی در غارهای آفریقای جنوبی خبر داده که می‌تواند دیدگاه دانشمندان درباره نسل بشر را تغییر دهد و عضو جدیدی را به شجرنامه جنس انسان اضافه کند.

به گزارش خبرآنلاین، یک گروه تحقیقاتی در کمال ناباوری در یکی از غارهای آفریقای جنوبی گنجینه‌ای از استخوان‌ها پیدا کرده‌اند که می‌تواند رازهای جدیدی درباره انسان به وسیله آنها کشف شود. این اسکلت‌ها در منطقه‌ای نزدیک به ژوهانسبورگ کشف شده و متعلق به حداقل ۱۵ نفر است. ساختار بدنی این اسکلت‌ها برای دانشمندان متفاوت است و تاکنون در کشفیات درباره جنس انسان وجود نداشته است.به همین خاطر نام این موجود Homo naledi گذاشته‌ شده است. به گفته دانشمندان بر اساس ساختار اسکلت‌ها این نوع از جنس انسان دارای دستها و پاهایی مانند انسان راست قامت بوده اما شانه‌ها و جمجمه آنها متفاوت است.

دستهای این اسکلت‌ها به عنوان نمونه شبیه انسانهای کنونی است اما انگشت‌ها انحنای خاصی دارند که بیشتر شبیه شامپانزه‌ها به حساب می‌آید. به گفته دانشمندان این اسکلت‌ها شبیه به هیچکدام از تصوراتی که تاکنون از انسان اولیه وجود داشته نیست. یکی از سؤالاتی که پاسخی هنوز برای آن پیدا نشده این است که این اسکلت‌ها چرا در انتهای یک راهروی بسیار باریک در این غار بوده‌اند. باریکی راهرویی که به این اسکلت‌ها ختم می‌شد به‌قدری بود که یک فرد ریز اندام به سختی توانست از آن عبور کند. برخی عقیده دارند که شاید این موجودات اجساد مرده خود را در این غار رها می‌کرده‌اند و گروهی می‌گویند شاید محل کشف آنها تله‌مرگی برای کسانی بوده که وارد این غار می‌شده‌اند. بعضی از اعضای گروه می‌گویند احتمال دارد که naledi دارای اعتقادات و آئین مذهبی بوده‌اند که تصور از جنس انسان را تغییر می‌دهد.

محققان هنوز به صورت دقیق نمی‌دانند این اسکلت‌ها متعلق به چه زمانی است اما پروفسور لی برگر،رئیس این تیم تحقیقاتی تخمین زده که این نوع از جنس انسان باید احتمالاً سه میلیون سال قبل در آفریقا زندگی کرده باشند. این مجموعه استخوان‌ها اکنون در یک اتاق گاوصندوق مانند برای امنیت کامل نگهداری می‌شوند.


محل کشف در نقشه زیر مشخص شده و در نقشه بعدی غاری که محل دفن اجساد آنهاست نشان داده شده که محل فوق العاده عجیبی است که در دو نقطه بسیار باریک است(کمتر از 25 سانتیمتر). این دالانها به ترتیب "سینه خیز سوپرمن" و "پشت اژدها" نامگذاری شده اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی