هنر و دانش

طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۶ ق.ظ

ضرورت تقویت حافظه

در دوران مدرسه معلمها همیشه به ما میگویند که نباید مطالب را حفظ کرد باید بلکه باید آنها را یاد گرفت.  
این بزرگترین ستمی بود که در حق دانش آموزان روا میدارند. چرا که انسان تا مطلبی را به خاطر نسپارد مغز او چگونه باید آن مطلب را تجزیه و تحلیل نماید؟ 
من  خود یکی از قربانیان چنین سخنانی بودم که البته معلمین را مقصر نمیدانم چون آنها نیز به چنین سرنوشتی دچار بودند و خودشان خبر نداشتند.
همه ما انسانها حافظه های خوبی داریم ولی اغلب ما نمیتوانیم مطالب را به سرعت در مغز خود ثبت کنیم. دلیل اصلی آن یادگیری بصورت نامنظم و پراکنده و نبود طبقه بندی میباشد.
 مغز انسان از نظر ذخیره سازی اطلاعات ساز و کاری مشابه با هارد دیسک یک رایانه دارد.  وقتی شما مطالب زیادی را بدون مرتب کردن روی حافظه کامپیوتر ذخیره میکنید براحتی نمیتوانید آن را بیابید و باید وقت زیادی را صرف یافتن آن کنید و چه بسا نتوانید به موقع آنرا پیدا کنید. و به مانند کامپیوتر مطالب در مغز انسان هرچه تصویر با کیفیت بالاتری داشته باشند حجم بیشتری نیز اشغال میکنند. بنابراین هرچه بیشتر تصاویر را در ذهن ذخیره کنید سرعت حافظه شما کمتر خواهد شد و باید تنها به موارد مورد نیاز اکتفا کنید. 
برای تقویت حافظه یا به عبارت دیگر مرتب کردن و پارتیشن بندی حافظه روشهایی وجود دارد که در کلاسهای تقویت حافظه آموزش داده می شود. 
بهتر است هر دانش آموزی در سطوح ابتدایی رفته رفته با این روشها آشنا شود. زیرا آموختن آنها می تواند سرعت یادگیری را چندین برابر کرده و هم معلم و هم دانش آموز از صرف زمان زیاد برای یادگیری و مرور درسها بی نیاز شود.
علاوه بر این تقویت حافظه، احتمال بروز بیماری خطرناکی مانند آلزایمر و روان پریشی را نیز پایین می آورد.
بنابراین اگر در مدارس چنین چیزی نیست، اولیای دانش آموزان آنها را به چنین کلاسهایی بفرستند و از خرج کردن در این راه اصلاً هراس نداشته باشند.
باور کنید انسانهایی که در سنین پایین به موفقیتهای بزرگ علمی و هنری و فنی و ... دست می یابند انسانهای عادی هستند که توان طبقه بندی اطلاعات در همان زمینه ای که در آن موفق هستند را دارا هستند. از همین امروز شروع کنید و حافظه خود را تقویت کنید. یکی از بهترین آموزشها در این زمینه تقویت حافظه نصرت میباشد که روشهای روز دنیا را آموزش می دهد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی